Lista tegorocznych Gości Coperniconu


Barbara Karlik to harfiarka i wokalistka. Gra na replice XVI wiecznej Harfy Królowej Marii z Edynburga.

Organizator Pucharu Mistrza Mistrzów – konkursu dla najlepszych Mistrzów Gry. Wcześniej sam był trzykrotnym zwycięzcą. Od lat zajmuje się zawodowo rozrywką interaktywną, czyli tworzeniem gier planszowych, gier miejskich czy larpów. Stały bywalec konwentów i prelegent z olbrzymim stażem. Autor trzech gier planszowych obecnych na rynku: Rice Wars, Abetto oraz Astro Jam.

Maciej Lewandowski, urodzony w roku, w którym Regan został powtórnie prezydentem, a świat dowiedział się czym jest Terminator. Miłosnik wariantów fantastyki pozwalających Conanowi zmierzyć się z Cthulhu pośród lasów stanu Maine lub innego Nigdziebądź. Zdobywca Nagrody Nautilus za opowiadanie roku 2012.

Pisarka, autorka fantastyki, żołnierz i lekarz. Jej debiutem literackim było opowiadanie Nuda opublikowane w sieciowym magazynie „Fahrenheit”, którego w latach 2005-2011 była redaktorką. Oprócz tego publikowała na łamach „Nowej Fantastyki”, „Science Fiction” oraz „Esensji”. Jej debiutem książkowym była powieść Nocarz, której kontynuację stanowią kolejne powieści Renegat i Nikt (wszystkie były nominowane do Nagrody im. Janusza A. Zajdla).

Gdy wyobrazicie sobie wszystko co najgorsze i umieścicie to w jednej osobie, otrzymacie esencję jego jestestwa. Dużo warczy, czasem ugryzie, non-stop marudzi, a ponieważ nikt go nie lubi, to siedzi dużo przy komputerze jak no-life i psuje blogi DCManiak i Image Comics Journal oraz podcast Kadr Ci w Oko. Jego marzeniem jest wykopać z dna Antarktydy własne Gwiezdne Wrota i przenieść się do świata, gdzie będzie czczony jak bóg, emitowany jest trzeci sezon STARGATE: UNIVERSE oraz w miarę tanio docierać będą dostawy komiksów.

Ojciec założyciel podcastu Masa Kultury. Fan popkultury, były dziennikarz. Nagrywa i montuje podcast. Uwielbia grać, czytać i oglądać filmy. Zakochany po uszy w spaghetti westernach Sergio Leone, Indianie Jones i Powrocie do Przyszłości.

Doktor chemii, pisarz science fiction. Wydał 13 książek, za opowiadanie „Klatka pełna aniołów” z roku 1994 nominowany do Nagrody im. Janusza A. Zajdla. Przeczytaj też coperniconowy wywiad.

Pisarz, felietonista, scenarzysta komiksów, twórca larpowy. Autor powieściowego cyklu krzyżackiego obejmującego okres wielkiej wojny z Zakonem Krzyżackim, łączącego historię z elementami mistycyzmu („Delikatne uderzenie pioruna”, „Aksamitny dotyk nocy”, „Gniewny pomruk burzy”, „I niechaj cisza wznieci wojnę”). Później podejmował różne kierunki literatury popularnej: kryminał („Cherem”), powieść historyczna („Vlad Dracula”) i science fiction („Silentium Universi”). W latach 2010-2012 był stałym felietonistą miesięcznika literackiego Science Fiction Fantasy i Horror. Pisał również o braciach witalijskich w powieści „Piraci Północy. Bractwo”. W tym roku ukazała się jego powieść pt. „Angele Dei”. W zakresie działalności larpowej preferuje szkołę immersyjną i w swoich projektach stawia na aspekt konfliktów wewnętrznych i moralnych wyborów.

Urodzony w 1986 roku, członek Sekcji Literatury Graficznej IA UW, z wykształcenia anglista, z zamiłowania komiksiarz. Scenarzysta i pomysłodawca komiksowej serii „Lis”, zorientowanej na transkrypcję konwencji superbohaterskiej na polskie realia. Zobacz też, co ma do powiedzenia w coperniconowym wywiadzie.

Zaczął od krótkiej przygody z RPG Makerem, ale przerzucił się na rysowanie komiksów cechujących się bardzo prostą kreską i specyficznym humorem. Jest komikiem i twórcą. Jego komiksy powstają i zyskując coraz szersze grono fanów od 2004, a od 2011 publikuje również filmy na YouTube. Jest wydawniczym perpetum mobile, które raz wprawione w ruch zrodziło wydawnictwo i sklep pozwalające mu na dystrybucję swoich utworów w szerokim świecie.

Jako autor science fiction debiutował w 1972 roku opowiadaniem „Eutanazja” zamieszczonym w 1975 na łamach czasopisma „Politechnika”. Wydał 6 powieści, w tym „Senni zwycięzcy” czy „Święto śmiechu”,  i 3 zbiory opowiadań. W 2007  odznaczony Brązowym Medalem Zasłużony Kulturze Gloria Artis.

Webb zadebiutowała jako czternastolatka powieścią W lustrze snów opublikowaną w 2002 roku. Krytycy porównują jej styl do Terry’ego Pratchetta i Philipa Pullmana. Od tamtej pory napisała jeszcze siedem książek pod własnym nazwiskiem. Kolejnych sześć powieści fantasy dla dorosłych opublikowała pod pseudonimem Kate Griffin. W 2014 roku przyjęła kolejny pseudonim – Claire North – pod którym wydała powieść Piętnaście pierwszych żywotów Harry’ego Augusta, nominowaną do Nagrody im. Arthura C. Clarke’a. Książka zdobyła Nagrodę im. Johna W. Campbella za powieść, została też wyróżniona przez Richard and Judy Book Club, Waterstones Book Club oraz Radio 2 Book Club.

Twórca zajmujący się kilkoma rodzajami sztuki, zainteresowany okultyzmem, fascynat szeroko pojętego horroru i science-fiction, fotograf, dźwiękowiec, duch niespokojny i niepokorny. Stworzył soundtrack do gry komputerowej „Hostile Dimension”. Ma na swoim koncie zbiory poezji „Legenda Utracona” (1997), „Czarne Róże Melancholii” (1997) oraz „Sympozjon przedśmiertne – Apogeum Nocy” (2004). W latach 2006 – 2011 prowadził audycję radiową „Misterium Dźwięku i Słowa” najpierw na antenie Radia Bez Kitu, a następnie Radia Panteon. Obecnie jest redaktorem naczelnym i producentem audycji „Misterium Grozy”, poświęconej tematyce szeroko rozumianej grozy, którą prowadzi wspólnie z Michałem Stonawskim. W redakcji OkoLicy Strachu zajmuje się pracami związanymi z techniczną stroną magazynu oraz wyraża swoje uwagi na temat nadesłanych tekstów.

Rocznik 1976, absolwent ASP w Krakowie. Z wykształcenia Artysta grafik, a także technik druku sitowego, Przede wszystkim rysownik.

od 12 lat związany ze światem reklamy, jako autor setek storyboardów. Ma na swoim koncie także ilustracje w prasie, oraz okładki książek. W 2012 podjął współpracę z firmą Artifex Mundi, w której stworzył oprawę graficzną do gry Clockwork Tales.

Z potrzeby serca, scenarzysta i rysownik komiksów, między innymi założyciel i redaktor podobno legendarnego zinu „Lekarstwo”, twórca sporej ilości krótkich komiksów publikowanych na przykład w „Nowej Fantastyce”, „Przekroju”, „Gazecie wyborczej”, „Echu miasta” oraz w całej masie, w dużej mierze już nie istniejących pism komiksowych. Podsumowaniem tego okresu był wydany w 2006 roku album ‚Pozdrowienia z Interstrefy”. W pewnym momencie życia autor komiksów historycznych – 2 albumy do serii o olimpijczykach oraz album o Papieżu Janie Pawle II. Było to następstwem zdobycia pierwszej nagrody w inauguracyjnej edycji konkursu na komiks o Powstaniu warszawskim za short „Sierpniowa Niobe”, który znalazł się także w podręczniku do szkoły podstawowej.

Od 2010 roku samodzielnie tworzy i wydaje cykl komiksowy w klimatach superbohatersko-horrorowych pt. „Bler”, który obecnie liczy już 5 tomów a w zapowiedziach są kolejne.
Autor okładek i ilustracji dla SQN i Fabryki Słów, Assetów do gier komputerowych oraz gry karcianej dla Hex Games „Dwarfes in trouble”.

Z wykształcenia anglista, ale od blisko 20 lat zajmuje się zawodowo grami, tłumacząc je, pracując nad produkcją, pisząc o nich, nagrywając audycje radiowe i filmy na YouTube.

Dziennikarz, miłośnik gier komputerowych, modelarstwa i fantastyki w każdej jej formie. Nie pogardzi również dobrym anime. Jest autorem książki „Komputerowy Ćpun” o uzależnieniu od komputera, którą zadebiutował w zeszłym roku.

Ilustratorka. Ilustruje publikacje dla najmłodszych, takie jak np. książeczki z serii Zgaduj z Czuczu, Xplore Team, Emi i Tajny Klub Superdziewczyn Agnieszki Mielech czy Świetlik w Ciemności Jakuba Ćwieka. Rysuje setki ilustracji do podręczników dla przedszkolaków i szkolniaków. Nie stroni od ilustrowania dla starszych. Fanka serii o Dorze Wilk, autorka licznych fanartów i od Ropuszek – oficjalna ilustratorka twórczości Anety Jadowskiej Prywatnie fanka s-f i komiksów. Rysuje przygody swojej córki na rodzinnym blogu. Jej prace można znaleźć także pod tym linkiem oraz na Facebooku. Zobacz też coperniconowy wywiad.

Prof. UW dr hab. Instytutu Anglistyki Uniwersytetu Warszawskiego specjalizująca się we współczesnej prozie brytyjskiej, twórczości pisarzy dwudziestowiecznych, poetyce postmodernizmu oraz w science fiction.
Opublikowała cztery książki: Stację kontroli chaosu (pod nazwiskiem panieńskim Dominika Materska) w 2004 roku, pracę habilitacyjną na temat Ballarda w 2007 roku (w jęz. angielskim), O pomieszaniu gatunków. Science fiction a postmodernizm w 2010 i Imiona Boga. Motywy metafizyczne w fantastyce drugiej połowy XX wieku w 2011.

Pisarz fantasy, debiutował w 2002 r. opowiadaniem “Ostatni lot Nocnego Kowboja” opublikowanym w 19. numerze miesięcznika „Science Fiction”. Jego debiutem książkowym był wydany w 2009 zbiór Opowieści z meekhańskiego pogranicza. Północ–Południe, którego kontynuacją był wydany w 2010 r. zbiór Opowieści z meekhańskiego pogranicza. Wschód–Zachód. W 2012 r. ukazała się pierwsza powieść osadzona w zarysowanych wcześniej realiach Meekhanu pt. Niebo ze stali. 9

Z wykształcenia i z zamiłowania Socjolog, uwielbiający oglądać i badać otaczający go świat. Od ponad 8 lat silnie związany ze światem gier planszowych. Szkoleniowiec i blogger niezwykle ekspresywny i ogarnięty pasją do planszówek tak dużą, że w ostatnich latach stał się inicjatorem i organizatorem wielu wydarzeń związanych z tym hobby w całej Polsce. Lubi innowacyjne podejście do marketingu. Jego motto to „Im dziwniejszy pomysł tym bardziej chcę go zrobić!”. Jest pomysłodawcą znanej „Loterii Rebela” i przebierania się za różne postaci z gier planszowych jak np. Dixit, Mały Książę, Colt Express. „Zwierz konwentowy i fandomowy”, którego można zobaczyć na większości imprez w Polsce. Gdzie tylko się pojawia zaraża miłością do gier planszowych. Przedstawiciel wydawnictwa Rebel, które bardzo mocno wspiera oddolne inicjatywy planszówkowe, w zeszłym roku było ich aż 250, nie wspominając o działaniach na rzecz świetlic, szkół i przyszkolnych klubów gier planszowych. Prywatnie mąż oraz właściciel dwóch psów z którymi chodzi na długie spacery po plaży lub po lesie, gdy nie gra w gry planszowe.

Z wykształcenia doktor neurobiologii molekularnej. Debiutowała w „Science Fiction” 4/2002 opowiadaniem Z akt miasta Farewell. Jej pierwsza powieść pt. Dom Wschodzącego Słońca ukazała się w 2006 roku nakładem wydawnictwa Runa. Jest także autorką opowiadań publikowanych na łamach internetowego magazynu Fahrenheit. W tym roku rozpoczęła serię Kroniki Rozdartego Świata.

Jedna z prekursorek fantasy w Polsce. Debiutowała w 1993 roku w Feniksie opowiadaniem „Wariatka”. Pierwszą książkę – zbiór opowiadań „Tkacz iluzji” – wydała w 1997 roku. Na jego kanwie powstała później dwutomowa powieść „Naznaczeni błękitem” otwierająca cykl Kroniki Drugiego Kręgu. Swoje opowiadania publikowała m.in. w Nowej Fantastyce, Fantasy, Click!, część z nich została przetłumaczona na czeski, rosyjski, angielski i litewski. Ośmiokrotnie nominowana do Nagrody Zajdla – trzy razy za powieści, pięć za opowiadania – statuetkę zdobyła dwukrotnie, za opowiadania „Tkacz Iluzji” i „Błękit maga”. Pracuje jako redaktor i tłumacz z języka rosyjskiego. Hobbystycznie pisywała fanfiction osadzone w świecie Harry’ego Pottera. Zajmuje się również tworzeniem witraży.

Rocznik 1979, pisarz, miłośnik fantastyki w każdej postaci, weteran RPGów i planszówek. Stały bywalec imprez fantastycznych, niezmordowany prelegent, wiecznie zaangażowany twórca konwentowych atrakcji. Miłośnik kina, książek, filmów złotej ery Hollywood i Errola Flynna. Cthulhu geek, Trekkie i Browncoat całym sercem. www.simonzack.pl

Rysownik komiksowy, który kilkakrotnie zdobywał nagrody na Międzynarodowym Festiwalu Komiksu w Łodzi. Jego komiksy można było zobaczyć w pismach poświęconych fantastyce – w Nowej Fantastyce Feniksie i Talizmanie, ale również w takich czasopismach jak Machina, Newsweek, Playboy, TWIST, Plastik i Fakt. Jego twórczość drukowały również magazyny komiksowe („Komiks Forum”, „Czas Komiksu”, „Świat Komiksu”, „KKK”, „AQQ”,), również te zagraniczne – „Aaargh!” (Czechy) i „Borderline UK” (W.Bryt.) oraz ziny. W październiku 2010 r. został uhonorowany odznaką Zasłużony dla Kultury Polskiej. Jest on również autorem graficznego projektu postaci Wiedźmina na potrzeby gry komputerowej.

Debiutowała w 1997 roku opowiadaniem Mucha zamieszczonym na łamach czasopisma „Fenix”. W 2001 roku otrzymała Srebrny Glob w kategorii opowiadanie roku za utwór Beznogi tancerz. W ciągu dwóch lat wyróżniona została czterema nominacjami do Nagrody im. Janusza Zajdla m.in. za opowiadania: Sól na pastwiskach niebieskich, Schizma, Beznogi tancerz i Żarna niebios. Mikropowieść pt. Zwierciadło znalazła się na trzeciej pozycji w rankingu czytelników „Sfinksa”.

Autorka napisała trzy książki o tematyce anielskiej: Obrońcy Królestwa (zbiór opowiadań, fabuła związana z Siewcą Wiatru, dzieje się bezpośrednio przed nią, 2003), Siewca Wiatru (powieść, 2004; do powieści tej Kossakowska dołączyła obszerny słownik pojęć, nazw, formacji militarnych oraz imion, który został stworzony specjalnie na potrzeby utworów o tematyce związanej z aniołami) oraz Żarna niebios (zbiór opowiadań, reedycja Obrońców Królestwa uzupełniona o dwa nowe opowiadania – Gringo i Żarna niebios, 2008). Ostatnio ujawniła swoją fascynację mitologią Jakutów, czemu wyraz dała w książce pt. Ruda sfora.

W 2009 r. ukazały się jej cztery mikropowieści pod wspólnym tytułem Upiór Południa. W roku 2006 otrzymała Złotego Kota za cykl anielski. W 2007 – Śląkfę dla Twórcy Roku. Ośmiokrotnie nominowana do Nagrody im. Janusza Zajdla, otrzymała ją w 2007 roku za opowiadanie Smok tańczy dla Chung Fonga, oraz w 2012 za powieść Grillbar Galaktyka.

Człowiek, który bardzo intensywnie pracuje nad tym, żeby móc lenić się przez całe życie. Nie zważa, że te dwie czynności są sprzeczne. Przez całe swoje życie zajmował się robieniem głupich rzeczy, aż w końcu we wrześniu zeszłego roku rzucił pracę, żeby móc robić jeszcze więcej głupich rzeczy – tym razem na własną rękę. Na co dzień prowadzi blog opydo.pl. Poza tym siedzi non stop przy komputerze, ogólnie: chory człowiek. Nic tylko te aplikacje i gadżety. Zająłby się jakąś prawdziwą robotą ale nie, darmozjad. Występuje również na YouTube, czyta “Złe książki” i oczywiście reprezentuje połowę składu podcastu Zombie vs Zwierz.

Lubelska ilustratorka i rysowniczka komiksów. Jej krótkie formy komiksowe ukazywały się na ramach czasopisma „Coś na progu” oraz w licznych komiksowych antologiach. Autorka bloga Kącik Kiciputka oraz komiksu Shadowshifters i współautorka webkomiksu „Barwy Biedy”, według scenariusza Ilony Myszkowskiej. W styczniu zeszłego roku ukazał się jej debiutancki album komiksowy Tequila według scenariusza Łukasza Śmigla. Razem z Dominikiem Szcześniakiem wydała także komiks Rag&Bones. Prowadzi warsztaty komiksowe dla dzieci i młodzieży w różnych miejscach w Polsce. Miłośniczka komiksu europejskiego, animacji Disneya i sztuki tatuażu.

Literaturoznawca, badacz i znawca literatury fantastycznonaukowej oraz twórczości Stanisława Lema. Ponadto autor opowiadań science-fiction.29

Pisarz science fiction, z wykształcenia lekarz. Publikował teksty publicystyczne w „Nowej Fantastyce” w cyklu Co w duszy gra. W „Nowej Fantastyce” 11/2002 ukazało się jego pierwsze opowiadanie z cyklu o gamedecu („gierczanym detektywie”) Torkilu Aymorze – Gamedec. Małpia pułapka.

Jego debiutem książkowym był zbiór dwunastu opowiadań Gamedec. Granica rzeczywistości, wydany przez wydawnictwo superNowa w 2004 roku. W kwietniu 2006 roku ukazał się tom drugi, tym razem powieść, pt. Gamedec. Sprzedawcy lokomotyw.

IdragonssCosplay – grupa dwuosobowa zajmująca się cosplayem od 5 lat. Na swoim koncie ma takie osiągnięcia jak praca na nocnej premierze Wiedźmina w Krakowie, sesja zdjęciowa dla gram.pl, jurorowanie na jubileuszowym Polconie u boku Andrzeja Sapkowskiego, udział w kalendarzu League of Beauties oraz Clash of Beauties, wiele publikacji i wywiadów w tym w TVP. Do najpopularniejszych cosplayów jakie stworzyli należy Geralt oraz Ciri z gry Wiedźmin 3 Dziki Gon.

Rocznik 1993, studiuje dziennikarstwo i komunikację społeczną na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Scenarzysta i pomysłodawca komiksowej serii „Incognito” utrzymanej w konwencji superbohaterskiej i thrillera, czerpiącej garściami z tradycji kina grozy lat 30 .i 40. XX wieku. Zobacz też coperniconowy wywiad.

Dominik Gąska

Rocznik 1983, najprawdopodobniej ostatni człowiek na planecie, który kocha wszystkie Finale i będzie bronić Heavy Rain. O grach pisze od zawsze, wcześniej na gram.pl i gry.wp.pl. Kiedy nie gra, zakochuje się w pięknych kobietach, montuje filmiki, albo upija w knajpach studenckich. Niedoszły programista.

Tomasz Pstrągowski

Człowiek renesansu. Miłośnik wina, cygar, śpiewu i kobiet. Człowiek wielu talentów, poliglota (języki: polski, angielski, staro-cerkiewno-słowiański, łacina), niestety polonista. Mieszkając w Gdańsku założył magazyn internetowy “Komikz”, a następnie stworzył dla korpo komiks.wp.pl (wcześniej: komiksomania.pl). W gry.wp.pl był postacią drugoplanową, odpowiedzialną za zamawianie jedzenia i sprzątanie pomieszczeń.

Iga Ewa Smoleńska

Pół kobieta, pół katastrofa lotnicza, pół Iga. Pochodzi z Elbląga i jest najprawdopodobniej jedyną osobą na świecie, która się do tego przyznaje. Najmłodsza w ekipie (rocznik 1623). Studiowała sztukę, kulturę i pisanie doktoratów. Od tej pory w każdej rozmowie o “sztuce” przemienia się w super saiyana i automatycznie wygrywa. W wolnych chwilach rysuje, produkuje spam i gra w gry, o których istnieniu nie mieliście pojęcia. Twittuje z ważnymi ludźmi. Uwielbia się bać. Ma dredy.

Jak sama mówi, jest twórczynią różnych dziwnych i absurdalnych rzeczy, m.in. komiksów internetowych „Chata Wuja Freda” i „Barwy Biedy” oraz planszówki „iGranie z Gruzem”. Przeczytaj też coperniconowy wywiad.

Polak na Emigracji w UK, posiada kanał w serwisie YouTube pod nazwą blackwhite321, który głównie jest związany z technologią komputerową. Testuje i rzetelnie recenzuje sprzęt komputerowy od myszek po procesory, głośniki, a nawet fotele gamingowe. Nagrywa także poradniki pomagające tak z podstawowymi, jak i bardziej zaawansowanymi zagadnieniami technicznymi z dziedziny komputerów. Przeczytaj też coperniconowy wywiad.

Rocznik 1975. Z wykształcenia magister politologii, jednak z polityką nie chce mieć nic wspólnego. Książki w domu towarzyszyły mu od najmłodszych lat. Na poważnie zaczął zbierać je w 1990 roku, gdy w księgarni zobaczył „Nawiedzonego” i „Ocalonego” Jamesa Herberta. Dzisiaj jego kolekcja to blisko 1500 tytułów. Fan twórczości Lovecrafta, Lumleya, Mastertona, Herberta, Lee i Koontza. Nie stroni także od innej literatury. W 2012 roku założył fanpage Okiem na Horror, następnie blog pod tym samym logo. Z tęsknoty za krwawymi okładkami stworzył fanpage Pokolenie Phantom Pressu. Działacz na rzecz promocji czytelnictwa, organizator spotkań z pisarzami min.: Wojciechem Chmielarzem, Katarzyną Bondą i Katarzyną Puzyńską, a także bloku literackiego na festiwalu Gryfcon. Promotor grozy, redaktor w polskagroza.pl (w 2015 r.) oraz współzałożyciel kwartalnika „Brama”. Pomysłodawca i redaktor naczelny w OkoLicy Strachu.

Pisarz fantastyczny i publicysta, Wielki Grafoman onieśmielający ilością słów składanych w opowieści. Z wykształcenia archeolog i pasjonat historii. Debiutował opowiadaniem Hiena, w którym po raz pierwszy pojawiła się postać Jakuba Wędrowycza. Od tego czasu napisał kilkadziesiąt innych opowiadań o przygodach niesławnego pasożyta społecznego, wydanych w siedmiu zbiorach. Czterokrotnie otrzymywał nagrodę Nautilus. Dziewięciokrotnie nominowany do nagrody im. Janusza A. Zajdla, uhonorowany nią w 2002 roku za opowiadanie Kuzynki, które w 2003 roku rozwinął w powieść (aktualnie cztery tomy). Kolejnym cyklem utworów Pilipiuka jest Oko jelenia (aktualnie 7 tomów). Poza wielotomowymi cyklami powieściowymi autor ciekawych opowiadań, przez które w kilku zbiorach przewijają się kolejne kreowane przez niego postaci zdobywające sympatię czytelników.

Pisarz, autor trzech powieści i wielu opowiadań, w tym „Grewolucji” nominowanej do Nagrody Zajdla w 2013 roku. Pochodzi z Krakowa. Jest także dziennikarzem. Przeczytaj też coperniconowy wywiad.

Doktorantka specjalizująca się w kinie dwudziestolecia międzywojennego, pracownik działu dokumentacji Tygodnika Polityka, wieczorami zmienia się w Zwierza Popkulturalnego. Blogerka, tropicielka popkulturalnych schematów, uzależniona od seriali BBC, wielbicielka Batmana. Prowadzi bloga Zwierz Popkulturalny, warto również posłuchać podcastu „Zombie vs. Zwierz”, który współtworzy we współpracy z Pawłem Opydo. Poza tym artykuły podpisane imieniem i nazwiskiem Zwierza można czasem znaleźć na Onecie, w Polityce, kiedyś w Kulturze Liberalnej czy w Filmowym Magazynie Agory. Teksty Zwierza możecie też znaleźć w internetowym magazynie Follower, a jak przekopiecie roczniki Stolicy też coś znajdziecie. Nie można również zapominać o jej felietonach w Gallop.

Fangirl pełną gębą. Geek z przypadku. Nerdette z wyboru. Autorka bloga Mysza Movie i współgospodarz podcastu Myszmasz. Bezwstydnie posługuje się językiem angielskim i nie zamierza przestać. Uzależniona od seriali, co jest o tyle problematyczne, że regularnie ogląda ich ponad 70, a ciągle dochodzą nowe. Chora na słomiany zapał i krótki okres koncentracji, godny Golden Retrievera z ADHD. Leniwiec to jej sekretne zwierzę totemowe. Łatwo kochliwa fandomowo, najchętniej weszłaby w poliandryczny związek (jedna żona, wielu mężów) z połową mężczyzn w Hollywood. Nie wyobraża sobie życia bez muzyki, bo jak to ujął Nietzsche, „life would be senseless without it”. Cierpi na zaawansowane gustus eclecticus, które pozwala jej pochłaniać całą popkulturę bez względu na jej domniemaną jakość. Zawzięcie będzie bronić swojego prawa do posiadania takich, a nie innych opinii, nawet jeśli są naiwne, głupie, niepopularne i/lub błędne. Szczęśliwa narzeczona gamera. Przyjaciółka. Córka. Fanka. Tłumaczka. Kolejność dowolna.

Glorf – doświadczony larpowiec oraz cosplayer. Zdobywca nagród na Hall of Games, Wrocławskich Dniach Fantastyki, Poznań Game Arena , Warsaw Game Week oraz innych. Od kilku lat zajmuje się pracą w skórze, wytwarzaniem strojów oraz rekwizytów na potrzeby larpowe oraz cosplayowe. W strojach ceni sobie jakość wykonania, precyzję oraz dobrze wykończone krawędzie.

Projektantka gier, organizatorka eventów. Zdobywczyni dwóch Złotych Masek (2011 Najlepszy Gracz, 2013 Najlepsza Reżyseria). Wicemistrzyni Europy podczas finałów Eurocosplay 2013 w Londynie. Koordynatorka licznych konkursów kostiumowych (m.in. Pyrkon Maskarada, Fantasy Expo Cosplay, Euro Comic Con Cosplay). Administratorka grupy Larp Poland, organizatorka konferencji larpowej KoLa i festiwalu Replay, jurorka konkursu Larpy Najwyższych Lotów oraz trenerka szkoleń Lublarp. Autorka takich gier jak „Chłopiec, który”, „Ostatni Rejs”, „The Witcher School”. W larpach ceni sobie spójny design.

Miłośnik wszystkiego co ma piksele, bloger z ObywatelHD.pl, współtwórca podcastu Masa Kultury, od czasu do czasu pisarz, scenarzysta i twórca gier wideo.

Autor komiksów internetowych, używa pseudonimów “koko” i “myszowor”, debiutował w internecie komiksem Wiśnia. W 2006 roku otrzymał Złotego Nasta, nagrodę przyznawaną przez czytelników Alei Komiksu, w kategorii komiks on-line za A Quartz Bead. W 2008 roku otrzymał Komiksowego Nasta w tej samej kategorii za Kokoart/Kokoart 2. Pierwszy jego komiks papierowy to OVERkill 2021, wydany w 2007 roku na potrzeby antologii komiksu internetowego Kolektyw. Jeden z członków-założycieli netKOLEKTYWU. Twórczością luźno nawiązuje do stylistyki komiksu japońskiego (Megatokyo i Fullmetal Alchemist), stopniowo dochodząc do bardziej realistycznej kreski.

Pisarka, autorka cyklu o Dorze Wilk, związana z Toruniem od 2000 roku. Jest doktorem nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika. Przeczytaj też coperniconowy wywiad.

Fantasta. Od roku 2007 związany z Lubelskim Stowarzyszeniem Fantastyki „Cytadela Syriusza”, w funkcji wiceprezesa w latach 2010-2015. Od 2008 roku organizator Ogólnopolskiego Festiwalu Fantastyki Falkon, w latach 2010-2014 w roli koordynatora ds. programu. Pomysłodawca i koordynator projektu LubLarp, pierwszego w Polsce cyklu szkoleń dla twórców larpów oraz koordynator projektu LubLarp Festiwal. Autor larpa „Birdman” nagrodzonego w 2015 roku Złotą Maską za Najlepszego Larpa i nominacją za Najlepszą Reżyserię. Organizator cyklu imprez „24h z…”, poświęconego nowoczesnym grom planszowym i fabularnym. Doradca i współpracownik szeregu innych wydarzeń kulturalnych związanych z szeroko rozumianą fantastyką, m.in.: Lubelskich Dni Fantastyki, Dni Jakuba Wędrowycza, Festiwalu kultury Dalekiego Wschodu Nejiro.

Cosplayerka. Cosplayem zajmuje się od przełomu 2007 i 2008 roku. Lubi stawiać przed sobą wyzwania i chętnie podejmuje się dużych i interesujących technicznie projektów, dzięki czemu cały czas poszerza swoją wiedzę i opanowuje nowe techniki. Skupia się głównie na strojach z gier, retro anime i komiksów amerykańskich.

Autorka Odmętów Absurdu. Ironiczna optymista wiecznie robiąca dobrą minę do złej gry. Bezlitośnie obnaża najgłębiej skrywane uczucia. Oswaja lęki, śmieje się z ludzkich problemów.

Pisarz, debiutował w roku 1982 r. opowiadaniem Azyl dla starych pilotów, zamieszczonym w tygodniku „Odgłosy”. Jego opowiadania publikowane były w „Nowej Fantastyce”, „Feniksie”, oraz wielu antologiach science fiction. W roku 2003 ukazał się zbiór jego opowiadań grozy “Księga jesiennych demonów:, w 2005 pierwszy tom powieści “Pan Lodowego Ogrodu”, a w 2006 powieść “Popiół i kurz. Opowieść ze świata Pomiędzy”, która jest kontynuacją opowiadania “Obol dla Lilith”. Należy do Stowarzyszenia Pisarzy Polskich.

Pisarz, z wykształcenia historyk, twórca thrillerów historycznych, easternów rozgrywających się w XVII-wiecznej Rzeczypospolitej oraz powieści o tematyce marynistycznej. Współautor gry fabularnej “Dzikie Pola” i scenariuszy do gier komputerowych “Earth 2160” oraz “Wiedzmin”. Jest również redaktorem miesięcznika o grach Gamestar. Debiutował na łamach „Fantastyki” w 1991 roku opowiadaniem Czarna Cytadela. Laureat Nagrody im. Leonida Teligi za powieść Galeony wojny (2007-2008), nominowany do Nagrody Literackiej im. Jerzego Żuławskiego za Diabła Łańcuckiego (2007) i do Nagrody im. Janusza A. Zajdla za opowiadanie Tak daleko do nieba (1996). W tym roku została wydana jego najnowsza książka pt. “Hubal”.

Pisarz science fiction i fantasy , wydawca, publicysta i redaktor w mediach związanych z fantastyką i komiksem.

Debiutował literacko w roku 1985 opowiadaniem Kukiełki na łamach „Przeglądu Technicznego”. Do tej pory napisał kilkadziesiąt opowiadań oraz sześć powieści, w tym nagrodzone Nagrodą im. Janusza A. Zajdla Kolory sztandarów (1996). Jest również autorem scenariuszy komiksów oraz gier. Jego powieści i opowiadania tłumaczone były m.in. na angielski, czeski, litewski i rosyjski.

Jest także scenarzystą komiksowym. W roku 2008 ukazał się też jego pełnometrażowy komiks fantasy dla dzieci Darlan i Horwazy – Złoty Kur, do którego rysunki wykonał Krzysztof Kopeć. Od 1995 związany z wydawnictwem Egmont Polska jako wydawca komiksów. W latach 1995-2004 był redaktorem naczelnym dziecięcego magazynu Kaczor Donald, a od 1998 kieruje imprintem Klub Świata Komiksu.

Był redaktorem, publicystą i wydawcą w wielu pismach: Voyager, Fenix, Świat Komiksu czy Magia i Miecz. Brał udział w tworzeniu programu telewizyjnego Fantastykon i radiowego Magazyn Fantastyki Radia Wawa.

Organizował konwenty, trzykrotnie został nagrodzony Śląkfą (m.in. w 1991 roku jako wydawca Voyagera oraz w 1995 roku jako fan). Laureat nagrody im. Papcia Chmiela za zasługi dla komiksu w Polsce. W czerwcu 2010 r. został uhonorowany odznaką Zasłużony dla Kultury Polskiej. W lipcu 2013 r. za zasługi na rzecz rozwoju kultury i za pielęgnowanie pamięci o najnowszej historii został uhonorowany Złotym Krzyżem Zasługi.

Nauczyciel rysunku i ilustrator. Współtwórca i współilustrator „Bestiariusza słowiańskiego” napisanego wspólnie z Pawłem Zychem oraz kolejnych książek o legendach słowiańskich. Przeczytaj też coperniconowy wywiad.

Młoda rysowniczka zamieszkująca Śląsk. Informatyczka, która postanowiła porzucić marzenia o wielkich i łatwych pieniądzach, decydując się na rysowanie komiksów. Autorka bloga „Tak Bardzo Źle” oraz komiksu internetowego „Ósmy Pasażer Kaliningradu”, który jest próbą połączenia erotyki oraz sci-fi z mocnym akcentem rosyjskim. Jest również współautorką kalendarza obrazkowego „Kartki z datami do zapisywania rzeczy” cieszącego się dużą popularnością wśród ludzi starających sie uzyskac kontrolę nad własnym życiem (bez powodzenia).

Debiutował opowiadaniami w SFFiH oraz Nowej Fantastyce. Jest tłumaczem gier i twórcą gry planszowej „Zagłada Atlantydy”, prowadzi blog okołoliteracki Biały Atrament. Zobacz też coperniconowy wywiad.