✨Bilety na Copernicon!✨
Urodzona w 1981 roku gdańszczanka, lekarka, specjalistka patomorfologii. Autorka popularnonaukowego bloga „Patolodzy na klatce”, za który otrzymała główną nagrodę w kategorii Media w XIV edycji konkursu Popularyzator Nauki organizowanego przez Polską Agencję Prasową (serwis Nauka w Polsce) oraz Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. W kwietniu 2019 r. ukazała się jej pierwsza książka, „Patolodzy. Panie doktorze, czy to rak?”, w październiku 2020 – kolejna, „Na własnej skórze”; na koniec września 2024 zaplanowana jest premiera trzeciej ("Dama z grasiczką"). Matka dwóch kotów, królowa prokrastynacji, beznadziejnie uzależniona od literek czytelniczka wszystkiego, co się pod rękę nawinie. Zakochana w obrazach mikroskopowych wielbicielka anegdot medycznych i przyrodniczych. Fanka fantastyki od kiedy tylko umie czytać
Laureat licznych nagród literackich, m.in. Nagrody Fandomu Polskiego imienia Janusza A. Zajdla, Srebrnego Wyróżnienia, przyznanego przez Jury Nagrody Literackiej im. Jerzego Żuławskiego, nagrody Sfinks. Najbardziej znany z cyklu fantasy „Opowieści z meekhańskiego pogranicza” obejmującego jak na razie dwa tomy opowiadań i trzy powieści, jednak na koncie ma również szereg opowiadań zaliczanych do nurtu SF, publikowanych w czasopismach „Science Fiction”, „Science Fiction, Fantasy&Horror” oraz kilku antologiach książkowych. Jego książki przetłumaczono na język czeski, rosyjski i ukraiński. Mąż fantastycznej żony i ojciec dwóch niesamowitych córek, od lat mieszkający i pracujący na Śląsku
Zuzanna "Scriptfolium" Chróścik - zajmuje się kaligrafią, prowadząc autorską pracownię we Wrocławiu. Łączy warsztat historyczno-sztuczny wraz z wieloletnią miłością do kaligrafii oraz fascynacją do fantastyki i zaprasza wszystkich chętnych do zapoznania się z różnorodnym światem liter, tuszy, atramentów, papierów i narzędzi kaligraficznych. Lubi opowiadać o rozwoju historii pisma, uczyć się lokalnych odmian danego kroju liter oraz zagłębiać się w opracowania pism, które stworzono na potrzeby światów fantastycznych. Jako fanka gier komputerowych i kampanii RPG lubi spędzać czas na rozgrywkach, włączając w nie tematy liternicze. Jako osoba czynnie prowadząca warsztaty z osobami z różnych grup wiekowych i środowisk praktykuje zasadę, że kaligrafia jest dla każdego, kto jest nią choć trochę zainteresowany - bez względu na wybór ręki piszącej, dysgrafię czy ogólny brak cierpliwości. Najważniejszym wyznacznikiem jest chęć spróbowania, a z tym da się już pracować dalej ;)
Redaktor i pisarz w dziale Franchise Creative w CD PROJEKT RED, gdzie zajmuje się historiami w światach "Wiedźmina" i "Cyberpunka 2077". Wcześniej pracował jako szef projektu Storytel Original, w ramach którego powstawały audiobooki i słuchowiska. Oraz jako redaktor działu Prozy Zagranicznej w miesięczniku "Nowa Fantastyka". Redaktor antologii opowiadań "Wiedźmin. Szpony i kły". Jako dziennikarz publikował w większości największych tytułów prasowych w Polsce, obecnie związany z "Polityką", "Nową Fantastyką" i naEkranie.pl. Prowadzi fejsbukowy profil Kulturalny Człowiek
Znana na Instagramie jako Szyjąc Muzykę, cosplayerka, dyplomowana charakteryzatorka i tiktokerka. Wszystkiego uczyła się sama - od wykrojów, poprzez szycie, do stylizacji peruk. W latach 2021-2023 pracowała jako wychowawczyni-instruktorka na obozach cosplayowych. Najlepiej czuje się przy maszynie, wśród igieł, nici i tkanin. Poza cosplayem zajmuje się hobbystycznie tańcem i śpiewem, do czego nawiązuje instagramowy nick
Arshania Cosplay, czyli Ania, to cosplayerka, która tworzy kostiumy od 2014 roku. Jej prace czerpią inspirację ze światów fantasy i gier wideo, a największy nacisk kładzie na detale i jakość wykonania. Współpracowała z Blizzardem przy promocji World of Warcraft i Hearthstone, a także z różnymi konwentami oraz firmami przy ich promocji. Do jej najbardziej rozpoznawalnych kreacji należą Panam Palmer z Cyberpunka 2077 oraz Jaina Proudmoore z World of Warcraft. Ania często zasiada w jury konkursów cosplayowych i gości na konwentach, gdzie prowadzi panele i prelekcje o tworzeniu kostiumów, chętnie dzieląc się swoją wiedzą i doświadczeniem
“Pan Jakub Admin” reprezentuje swój fanpage “Ser w Grach”, który stanowi katalog wirtualnych serów i serowych akcesoriów w świecie gier wideo, wraz z satyrycznymi pseudo recenzjami. Gra odkąd tylko pamięta, pierwotnie na PS1, a teraz stricte PC. Odwiedza różne eventy, na który opowiada o grach, serze, korpo-świecie i różnych zagadnieniach związanych z graczami, z perspektywy osoby samej graczem będącej. Zawodowo jest programistą, hobbystycznie robi astrofotografię, a od niedawna interesuje się modelowaniem 3D w Blenderze. Utworzył za pomocą sera niszową i zżytą społeczność, którą ma zamiar utrzymywać w nieskończoność i jeszcze dalej
Lola - opisuje siebie sama jako “kaszubska cosplayerka wagi ciężkiej (dosłownie i w przenośni)”. Tworzy cosplaye “na poważnie” od 2010 roku. Jej ulubionym typem strojów są stwory. Fanka serii One Piece od 20 lat. W cosplayowym słowniku Loli nie istnieje zdanie “nie da się". Jest za to wielką fanką tworzenia strojów i rekwizytów z gąbki tapicerskiej, styropianu i tego, co znajdzie pod ręką
Przez 15 lat swojej działalności cosplayowo-konwentowej Lola miała przyjemność wielokrotnie być sędzią cosplayowym, pracować na stoiskach wystawców (np. Egmont), prowadziła warsztaty około cosplayowe, była reprezentantem Polski na finałach konkursów międzynarodowych oraz częścią musicalu “Fullmetal Alchemist: The musical" pod reżyserią Katarzyny Kairi Siedleckiej. Od 2022 jest współtwórcą projektu “Wyspa One Piece", którego celem jest popularyzacji mangi “One Piece" Eiichiro Oda wśród polskich fanów
Polski cosplayer który zajmuje się tą sztuką od blisko 10 lat, począwszy od sportowych strojów, masy treningów, kończący na późniejszym organizowaniu konkursów oraz konwentów. Absolwent międzynarodowego uniwersytetu Lixin w Szangaju, gdzie spędził rok ucząc się kultury chińskiej oraz lokalnych zwyczajów. Chętnie opowie wam o podróżowaniu, studiowaniu za granicą oraz kulturze cosplay w krajach Azjatyckich. Nie bójcie się również zapytać o aspekty cosplayowe, gdzie techniki męskiego makijażu opanował przygotowując się do sesji zdjęciowych czy występów scenicznych
Twórczyni internetowa, tłumaczka audiowizualna. Od 2014 roku publikuje w internecie jako Catus Geekus. W swoich social mediach zajmuje się mówieniem o tłumaczeniach, popkulturze, literaturze popularnej i obserwacją rynku wydawniczego. Współprowadzi podcast literacki Czytu Czytu. Niegdyś youtuberka, dziś instagramerka i tiktokerka
Youtuber, pedagog, influencer, ale przede wszystkim Mistrz Gry. Jego największą pasją są gry fabularne, czyli RPG. Zajmuje się nimi od 1999 roku, przy czym od 2013 prowadzi największy kanał filmowy na ich temat w Polsce. W nagraniach, których tysiące godzin można znaleźć na jego kanale, brali udział m.in. Abelard Giza, Szymon Majewski, Joanna Kołaczkowska, Katarzyna Pakosińska, Martin Stankiewicz, Remigiusz „Rock” Maciaszek oraz Cyber Marian. W roku 2019 założył wydawnictwo RPG Media, poprzez które tworzy wydaje gry karciane i fabularne oraz książki nawiązujące do tworzonych uniwersów ze swoich sesji
Redaktor i twórca RPG, obecnie pracujący jako dyrektor studia Black Monk Games. Fan i miłośnik fantastyki w każdym wydaniu, z naciskiem na lovecraftowską grozę. Z powołania dziennikarz, z zawodu redaktor. Autor dziesiątek scenariuszy i poradników do gry fabularnej Zew Cthulhu. Pracował nad dodatkami do Tales from the Loop, Twilight: 2000, Vaesen: Mythic Carpathia, a także wspomaga proces twórczy gry fablarnej Heroes of Might & Magic 2D20. Redagował polskie edycje dzieł H.P. Lovecrafta, Augusta Derletha, Colina Wilsona, Artura Machena i Algernona Blackwooda
Ślązaczka, socjolożka i graficzka z wykształcenia. Ilustratorka i autorka komiksów takich jak "Helena Wiktoria" i "Slavonica". Laureatka Grand Prix 33. Międzynarodowego Festiwalu Komiksów i Gier. Współpracująca z takimi scenarzystkami jak Kelly Thompson czy Magdalena Visaggio przy takich komiksach jak "Jem and the Hollograms" i "Sex Death Revolution". Fanka folkloru i gry The Sims od 2000 roku
Grzegorz "Okiem Deva" Wątroba - gracz od ponad trzech dekad, programista gier od 2010 roku. Zapalony fan serii Metal Gear Solid i Devil May Cry, od lat spełnia swoje dziecięce marzenia jako game developer. Współpracował z kilkunastoma firmami w kraju i za granicą. Uczestniczył w produkcji takich tytułów jak Gord, The Thaumaturge, ROKI czy God’s Trigger. Poza tworzeniem gier uwielbia o nich rozmawiać, stąd też prowadzi serwis Okiem Deva, gdzie prezentuje swoją perspektywę na branżę elektronicznej rozrywki
W filmach na YouTube przechodzi przez gry etap po etapie analizując ich projekt poziomów, opowieść i mechaniki. Całość utrzymuje w formacie programu rozrywkowego z sarkastycznym humorem
Filip Mańka – absolwent łódzkiego filmoznawstwa i student łódzkiej szkoły filmowej. Redaktor naczelny portalu Immersja i bloger filmowy. Finalista i laureat 13. edycji Script Pro na koncepcję serialu. Obecnie pracuje w produkcji filmowej realizując etiudy studenckie. Naukowo interesuje się badaniami dystrybucji i biznesu filmowego. Prywatnie pasjonat science-fiction, dobrych seriali i kina festiwalowego
Kanał Lekcjareligii.pl na YouTube to nie katecheza, lecz popularnonaukowe ciekawostki religioznawcze z całego spektrum sacrum: religia w popkulturze, historia religii, sztuka sakralna, a do tego wywiady, komentarze do bieżących wydarzeń i wiele innych. Krytyczne, ale empatyczne spojrzenie na religie z punktu widzenia ateisty
Z wykształcenia i pasji mediewistka. Jej debiutanckie opowiadanie “A kochał ją, że strach”, w którym wystąpiła swawolna, wygadana i wyemancypowana wioskowa czarownica Babunia Jagódka, otrzymało w 1998 r. Nagrodę Fandomu Polskiego im. Janusza A. Zajdla. Kolejne opowiadania o Jagódce ukazały się w zbiorach “Opowieści z Wilżyńskiej Doliny” i “Wiedźma z Wilżyńskiej Doliny”, a w latach 1999 – 2009 Anna wydała “Sagę o zbóju Twardokęsku”. Chętnie tworzy teksty z pogranicza fantasy i powieści historycznej, osadzone realiach średniowiecza lub renesansu. W latach 2007-2008 wraz z mężem, Grzegorzem Wiśniewskim, opublikowała dwa tomy cyklu “Wielka Wojna”, rozgrywającego się podczas I. wojny światowej. Trzykrotna laureatka Nagrody Zajdla. Poza fantastyką pisuje również powieści i eseje historyczne oraz publikuje teksty popularnonaukowe
fot. Albert Zawada
Marta Kładź-Kocot – pisarka, redaktorka, literaturoznawczyni, doktor nauk humanistycznych. Autorka powieści Daraena (nominowanej w 2023 roku do Nagrody im. Janusza Zajdla) oraz dylogii Noc kota, dzień sowy. Jej opowiadania ukazały się w „Creatio Fantastica” „Nowej Fantastyce”, „Feniksie Antologii” i „Fantomie” oraz w tomie polskiego weird fiction Sny umarłych 2019 i w antologii Tarnowskie Góry fantastycznie 2 oraz w antologii science fiction Ku gwiazdom. Eksploruje różne przestrzenie twórcze, począwszy od metapoziomowej fantasy aż do stref dziwności i mroku. Zajmowała się badaniem relacji mitu i fantastyki, czego owocem jest między innymi książka Dwa bieguny mitopoetyki. Archetypowe narracje w twórczości J.R.R. Tolkiena i Stanisława Lema. Pisze również teksty publicystyczne i prowadzi zajęcia z pisania fabuł na UKW i UKSW oraz warsztaty literackie
Doktor nauk humanistycznych, adiunkt w Katedrze Polskiej Literatury Współczesnej i Krytyki Literackiej UKSW. Autor monografii naukowych o Stanisławie Lemie, Jacku Dukaju oraz kilkudziesięciu artykułów naukowych i krytycznoliterackich traktujących o polskiej literaturze współczesnej. Laureat Chrysalis Award Europejskiego Stowarzyszenia Science Fiction dla najbardziej obiecujących debiutów, nominowany do Śląkfy 2023 w kategorii Twórcy Roku i Nagrody Fandomu Polskiego im. Janusza Zajdla 2023. Jego monografia Granice ludzkiego poznania. O wybranych aspektach twórczości Jacka Dukaja została nominowana w kategorii polska książka roku Nagród Nowej Fantastyki 2024 a powieść Wszystkie drogi prowadzą została nominowana do Nagrody Fandomu Polskiego im Janusza Zajdla 2024 oraz Pyrkon Fantastycznie Utalentowani 2025!
Pisarka, autorka powieści z gatunku fantastyki naukowej. W 2022 r. za powieść „Płomień” uhonorowana Nagrodą im. Macieja Parowskiego przyznawaną przez redakcję „Nowej Fantastyki”, Główną Nagrodą Literacką im. Jerzego Żuławskiego oraz Nagrodą Zajdla. W zeszłym roku ukazała się jej najnowsza książka – „Wściek”. Przez wiele lat dziennikarka i redaktorka popularnonaukowa, m.in. w redakcjach „Focusa” i National Geographic Polska. Urodzona w Zamościu, mieszka w Warszawie
Właściwie Katarzyna Zając, pisarka, scenarzystka, lekarka, współzałożycielka Wydawnictwa Mięta, a także wiecznie zabiegana mama. Pierwszą powieść “Wilk” napisała w wieku piętnastu lat. Książka ukazała się trzy lata później (2006). To wszechstronna autorka, której znakiem rozpoznawczym jest nieoczywista mieszanka literackich światów niezmiennie doprawiona dużą dawką humoru. Chętnie sięga po fantasy, science fiction, a także kryminał i powieść obyczajową. Ma w swoim dorobku kilkadziesiąt powieści oraz opowiadań z czego największe uznanie czytelników przyniosły jej: seria diabelsko-anielska oraz bestsellerowy cykl “Kwiat paproci”. W 2021 roku na podstawie jej powieści grozy “Druga szansa” powstał sześcioodcinkowy serial “Otwórz oczy” w reżyserii Anny Jadowskiej oraz Adriana Panka
Grupa Badawcza Polska Animacja (GBPA) jest dobrowolnym zrzeszeniem osób realizujących badania naukowe z zakresu polskiej animacji filmowej. GBPA działa przy Katedrze Filmu i Mediów Audiowizualnych Uniwersytetu Łódzkiego. Grupa wspiera rozwój studiów nad animacją filmową (Animation Studies). Jej celem jest inicjowanie i prowadzenie projektów naukowych i popularyzacyjnych poświęconych temu zagadnieniu. Zgromadzenie pomaga także w rozwijaniu autorskich projektów naukowych. Najnowszym owocem pracy osób należących do Grupy Badawczej Polska Animacja jest publikacja „Społeczne światy Studia Małych Form Filmowych „Se-Ma-For” w Łodzi” skupiająca się na studiu filmów animowanych działającym w Łodzi w latach 1946-1999
Olga Niziołek – autorka, tłumaczka z języka niderlandzkiego. Nigdy nie odmówi kolejnej kawy. Bohaterom jej tekstów zdarza się przez przypadek zamieszkać w pająku, łapać smutek ze zbyt czarnych spodni czy adoptować małe tajfuniątka. W 2022 roku nominowana do Nagrody Zajdla za opowiadanie „Sześć wskazówek, jak biegać w ciemnościach”, w 2024 roku za debiut powieściowy „Dzieci jednej pajęczycy”
Z wykształcenia dziennikarz i doktor językoznawstwa, znienacka olsztyniak. Zawodowo zajmuje się projektowaniem gier. Autor popularnego fanpage’a „Zwierzęta są głupie i rośliny też” oraz książek „Głupie ptaki Polski (...)”, "Głupie zwierzęta Polski (...)" oraz "Sally, Trudno być wiedźmą" - pierwszego tomu cyklu Kroniki Atlasu. Prywatnie fan kotów, Pratchetta i różnych kwaśnych bajek
Prof. Piotr Sułkowski zajmuje się fizyką teoretyczną, w szczególności matematycznymi aspektami teorii strun i kwantowej teorii pola. Pracuje na Wydziale Fizyki Uniwersytetu, gdzie jest kierownikiem Katedry Kwantowej Fizyki Matematycznej, a także prowadzi własną grupę badawczą. Badania przez niego prowadzone dotyczą kwantowej teorii pola i teorii strun, oraz związanych z tymi teoriami działów matematyki, takich jak teoria węzłów oraz teoria macierzy losowych. Prowadzi też badania z zakresu biofizyki, m.in. dotyczące topologicznych własności biomolekuł. Niezależnie od działalności naukowej jest także aktywnym popularyzatorem nauki, m.in. od kilkunastu lat prowadzi inicjatywę „Zapytaj fizyka”. Jest laureatem licznych nagród za działalność naukową oraz popularyzatorską